عوارض قرص سرترالین

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
قیمت قرص سرترالین , مشخصات قرص سرترالین , اطلاعات کامل قرص سرترالین , مشخصات قرص سرترالین , عوارض قرص سرترالین

قرص سرترالین

مقدار مصرف:
1 :
بزرگسالان
برای افسردگی و یا بیماری وسواس، دوز اولیه 50 میلی‌گرم تک دوز به صورت خوراکی در صبح و یا بعد از ظهر تجویز می‌گردد. در صورت نیار و تحمل بیمار، پس از چند هفته مقدار دارو را به مقدار 50 میلی‌گرم و با تناوب حداقل یک هفته در میان افزایش دهید.
توجه :
برخی پزشکان دوز اولیه را 25 میلی‌گرم به صورت خوراکی به مدت 1 الی 2 روز تجویز می‌کنند.
* برای بیماری اختلالات هراس، دوز اولیه 25 میلی‌گرم تک دوز به صورت خوراکی در صبح و یا بعد از ظهر تجویز می‌گردد. پس از یک هفته باید دوز دارو به 50 میلی‌گرم تک دوز افزایش یابد. در صورت نیاز و تحمل بیمار، پس از چند هفته مقدار دارو را به مقدار 50 میلی‌گرم و با تناوب حداقل یک هفته در میان افزایش دهید.

توجه:
برای بیماران دارای نارسایی کبدی، دوز دارو باید تعدیل گردد.
دوز معمول دارو برای بزرگسالان 200 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

2- کودکان:
برای افسردگی و یا بیماری اختلالات هراس کودکان توصیه نمی‌گردد.
برای بیماری وسواس، در کودکان 6 تا 13 سال، دوز اولیه 25 میلی‌گرم تک دوز به صورت خوراکی در صبح و یا بعد از ظهر تجویز می‌گردد. در صورت نیاز و تحمل بیمار، مقدار دارو را با تناوب حداقل یک هفته در میان افزایش دهید.
در کودکان 13 تا 17 سال، دوز اولیه 50 میلی‌گرم تک دوز به صورت خوراکی در صبح و یا بعد از ظهر تجویز می‌گردد. در صورت نیاز و تحمل بیمار، مقدار دارو را با تناوب حداقل یک هفته در میان افزایش دهد.
توجه:
برای کنترل تجویز مناسب با توجه به وزن کودک مقدار دوز را تعیین نمایید.
3- سالمندان:
برای بیماری اختلالات هراس، افسردگی و وسواس، دوز اولیه 25 میلی‌گرم تک دوز به صورت خوراکی در صبح و یا بعد از ظهر تجویز می‌گردد. در صورت نیاز و تحمل بیمار، مقدار دارو را به تدریج افزایش دهید.

توصیه های مهم:
- قبل از مصرف این دارو با پزشک معالج خود در موارد زیر مشورت نمایید:
در صورت وجود یا سابقه هر نوع حساسیت به این دارو.

در صورت بارداری و یا شیردهی.
در صورتی که بیمار کودک و یا سالمند باشد.
در صورت ابتلاء به سایر بیماری‌ها مخصوصاً ابتلاء به نارسایی کبدی.
2- جهت مصرف صحیح این دارو به نکات زیر دقت نمایید:
دارو را طبق نظر پزشک مصرف نموده و از تغییر مقدار آن بپرهیزید.
دارو را بر حسب نظر پزشک با غذا و یا بدون غذا مصرف نمایید. در صورت بروز عوارض گوارشی دارو را با غذا مصرف نمایید.
اثرات ضد افسردگی و ضد اضطراب دارو تقریباً پس از 4 هفته ظاهر شده و ممکن است این زمان برای بروز اثرات ضد وسواس آن طولانی‌تر گردد.
در صورت فراموش کردن یک نوبت از مصرف دارو، با پزشک مشورت نمایید. زیرا برای برخی از بیماران مصرف دارو در صبح و برای برخی دیگر مصرف در بعد از ظهر توصیه می‌گردد.
دارو را در بسته بندی اصلی و در شرایط قید شده بر روی آن نگهداری نمایید.
3- در طول مصرف دارو به نکات زیر دقت نمایید:
جهت بررسی پیشرفت درمان مرتباً با پزشک در ارتباط باشید.
در صورت نیاز به استفاده از داروهای دیگر، حتماً پزشک را مطلع نمایید.
از مصرف همزمان این دارو با ترکیبات حاوی الکل خودداری نمایید.
مصرف این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی شود، بنابراین در طول مصرف دارو در هنگام رانندگی و یا اعمالی که نیاز به هوشیاری دارد، احتیاط نمایید.
در صورت نیاز به قطع دارو حتماً پزشک معالج را در جریان قرار دهید زیرا ممکن است کاهش تدریجی دارو مورد نیاز باشد.


موارد منع مصرف:
مصرف در دوران باررداری و شیردهی:
مصرف این دارو در دوران بارداری و یا شیردهی تنها زمانی مجاز است که نیاز به آن کاملاً محرز شده باشد و فواید حاصله به طورکامل بر زیان احتمالی آن بر جنین و یا نوزاد برتری داشته باشد.
هشدارها:
تا 14 روز پس از و یا در طول مصرف این دارو، از مصرف داروهای مهارکننده MAO خودداری کرده و نیز تا 14 روز پس از و یا در طول مصرف داروهای مهار کننده MAO از مصرف سرترالین خودداری نمایید.
در صورت مصرف داروهایی نظیر استمیزول، دیژیتوکسین، موکلوبماید، داروهای محرک سروتونین و یا داروهایی با فعالیت سروتونرژیکی مانند ترفنادین، ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای و وارفارین پزشک معالج را در جریان قرار دهید.
ممکن است دارو موجب افزایش حالات افسردگی و یا سرخوشی در برخی از بیماران گردد. احتمال بروز این حالات در بیماران با سابقه تغییرخلق بیشتر است.
جهت قطع مصرف دارو باید مقدار را به تدریج کاهش داد تا بیمار دچار عوارض قطع مصرف نگردد. این عوارض شامل آشفتگی، اضطراب، سرگیجه، سردرد، افزایش تعریق، بی خوابی، تهوع، لرزش و خستگی بی دلیل می‌باشد.
عوارض جانبی دارو وابسته به مقدار و مدت مصرف می‌باشد و با کاهش مقدار و یا 2 هفته پس از مصرف کاهش می‌یابد.
از تجویز مقادیر بالای دارو به بیمارانی که تمایل به خودکشی داشته و یا الکلی می‌باشند، خودداری کنید.


عوارض جانبی:
عوارض جانبی که نیاز به توجهات پزشکی دارند عبارتند از:
عوارض با شیوع بیشتر: کاهش تمایلات جنسی.
عوارض جانبی با شیوع کمتر: خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، آکاتزیا (عدم تحمل وضعیت نشسته)، بزرگی و احساس کشیدگی پستان و یا ترشح شیر در خانم‌ها، عوارض اکستراپیرامیدال، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست.
عوارض جانبی که در صورت ادامه بروز و یا مزاحمت برای بیمار نیاز به توجهات پزشکی دارند عبارتند از:
عوارض با شیوع بیشتر: سرگیجه، كاهش اشتها، اسهال و یا مدفوع نرم، خشكي دهان، تهوع، گرفتگی معده، كاهش وزن، سردرد، افزايش تعريق، بی خوابی، خستگی، لرزش.
عوارض نادر: آشفتگی، اضطراب، تغییر دید، یبوست، گرگرفتگی و یا قرمزی پوست، کاهش اشتها، استفراغ و خمیازه.
 
  • برچسب ها
    از بین بردن عوارض سرترالین اطلاعات کامل قرص سرترالین اوج اثر سرترالين ایا قرص سرترالین مرفین دارد بهترین داروی ضد افسردگی بهترین زمان مصرف سرترالین تاثیر سرترالین بر مغز تجربه مصرف سرترالین جایگزین قرص سرترالین جدیدترین داروی ضد افسردگی داروی گیاهی جایگزین سرترالین سرترالین حکیم سرترالین خیلی خوبه سرترالین شادی اور سرترالین عالیه سرترالین معجزه سرترالین معجزه می کند سرترالین میخورم سرترالین نخورید سرترالین نظرات سرترالین و وسواس فکری سرترالین ولاغری عوارض بعد از قطع سرترالین عوارض سرترالین عوارض قرص سرترالین عوارض قطع تدریجی سرترالین عوارض قطع سرترالین عوارض مصرف طولانی مدت سرترالین قطع سرترالین و سرگیجه قیمت قرص سرترالین مدت زمان مصرف سرترالین مشخصات قرص سرترالین معجزه سرترالین مقایسه فلوکستین با سرترالین نحوه قطع سرترالین نظرات مردم درباره سرترالین همه چیز در مورد قرص سرترالین
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا