ریزش بورس در سال 99

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
تحلیل بازار بورس در سال 99/اخبار طلایی بورس برای سال ۹۹/شاخص بورس در سال ۹۹/بورس 99/حباب بورس سال ۹۹/پیش بینی رشد شاخص بورس در سال ۹۹/اخبار بورس/عرضه اولیه سال 99/ریزش بورس در سال 99/ریزش بورس امروز/ریزش بورس تا کی ادامه دارد/آیا ریزش بورس ادامه دارد/ریزش بورس سال ۹۲/شاخص بورس/

عبده تبریزی: بورس به حباب قیمتی رسیده است

-نسبت ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی به بیش از ۳۰۰% رسیده در حالی که در کره این عدد۹۰% است و در عربستان ۶۵% است.

- شاخص از انتهای۹۷ تا امروز بیش از ۱۸ برابر شده است

- قدیمیهای بورس که حرفه ای تر هستند سبد دارایی خود را توسعه داده اند انها با خارج نمودن اصل پول در داراییهایی مثل مسکن، زمین، طلا و خودرو سرمایه گذاری می کنند.

- سرمایه گذاران جدید شنیده اند که در بورس خبری هست، انها که قبلا در صف سیمکارت و دلار و ... در سالیان قبل بوده اند در حال خرید سهام از قدیمی ها هستند

- بازار بورس در فاز عموم قرار گرفته است

-یک تضاد جدی بین بخش واقعی اقتصاد ایران و بخش بازار سرمایه وجود دارد و بورس وضعیتی دارد که نگرانیهایی ایجاد کرده است

-علت جذب نقدینگی در ضعیف شدن سایر بازارها بویژه بازار مصرفی مسکن بوده که در تهران ۹۰% مردم توان خرید مصرفی آپارتمان ۵۰ متری ندارند یا بازار ارز و سکه بدلایل امنیتی نتوانسته جذاب باشد.

- بازدهی دلاری بورس از سال۹۶ تا الان ۲۷۰% بوده در حالی که بازده دلاری سکه ۵۰% و بازده دلاری مسکن منفی بوده است

- نسبت P/E بازار از متوسط تاریخی خود یعنی عدد۷ به رقم بیسابقه ۳۳ واحد رسیده است یعنی ۳۳ سال طول می کشد تا سود دریافتی ، قیمت سهام را پوشش دهد در حالی که در دنیا این متوسط در محدوده ۲۰ تا۲۵ است./

اما

با سلام و احترام
جناب آقای دکتر عبده تبریزی متنی منتشر فرمودند که بر خود لازم دانستم به عنوان تحصیل کرده اقتصاد و فعال بازار سرمایه ایرادی بر این متن وارد کنم.
جناب عبده گفته اند نسبت ارزش بازار سرمایه به جی . دی . پی در ایران ۳۰۰ درصد میباشد که در مقایسه با کره جنوبی(این نسبت۹۰درصد) و عربستان(۶۵درصد) رقم بسیار بالایی است و نتیجه گیری کردند که بازار بورس ایران دچار حباب شده است.
ایشان در محاسبه این نسبت برای عربستان و کره جنوبی دچار خطا نشده اند ولی در محاسبه این نسبت برای ایران دچار اشتباه فاحش شده و نرخ ارز را ۴۵۰۰ تومان در نظر گرفته اند در حالی که با دلار بازار(حدودا۲۳۰۰۰ تومان) این نسبت برای اقتصاد ایران فقط ۵۷ درصد میباشد که بسیار پایینتر از رقم کره جنوبی و حتی عربستان میباشد.
جی.دی.پی ایران در سال۲۰۱۹=۵۸۶ میلیارد دلار
ارزش ریالی مجموع بازار بورس و اول و دوم فرابورس=
۷۷۰۰۰۰۰میلیارد تومان
ارزش دلاری دو بازار بورس و فرابورس با احتساب دلار ۲۳هزار تومانی=۳۳۵ میلیارد دلار
نسبت ارزش بازار سرمایه تقسیم بر جی.دی.پی=۵۸۶ تقسیم بر ۳۳۵=۵۷درصد
با تشکر
میثم مباشری
 
  • برچسب ها
    آیا ریزش بورس ادامه دارد اخبار بورس اخبار طلایی بورس برای سال ۹۹ بورس 99 تحلیل بازار بورس در سال 99 حباب بورس سال ۹۹ ریزش بورس امروز ریزش بورس تا کی ادامه دارد ریزش بورس در سال 99 ریزش بورس سال ۹۲ شاخص بورس شاخص بورس در سال ۹۹ عرضه اولیه سال 99 پیش بینی رشد شاخص بورس در سال ۹۹
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا