درمان بیماران مبتلا به هپاتیت c تا سال 1410

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
seyed-alavian.jpg
رئیس شبکه هپاتیت ایران در سفر استانی خود به مازندران ، با انجام آزمایش های تخصصی و تجویز داروهای درمانی در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کلاگر محله بخش گتاب بابل ، آنها را رایگان ویزیت کرد.

دکتر سید موید علویان افزود : این کار مهم با مشارکت و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ، وزارت بهداشت ، شبکه بهداشت و درمان و خیران سلامت انجام می شود.

وی گفت: ما امیدواریم در رابطه با هپاتیت b ، تمام موارد ناشناخته را شناسایی نموده و تحت معالجه و درمان و اقوام و نزدیکانشان را برای پیشگیری پیگیری های لازم را اقدام نماییم.

رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت : این هدف زمانی تحقق خواهد یافت که جامعه پزشکی ما در میان مردم باشد و از طریق شبکه بهداشتی به بحث مشکلات جامعه ورود کرده و به بیمار یابی ، غربالگری ، تشخیص و راهنمایی مردم بپردازد ، چرا که آگاهی امروز مساوی با سلامتی فردا خواهد بود.

دکتر علویان گفت: جمعی از پزشکان حاضر در این تیم ، بر اساس تعهد اخلاقی که داده اند در استان های مختلف حضور یافته و با همکاری پزشکان همان استان و شبکه بهداشتی نسبت به اقدامات تشخیصی درمانی بیماران اقدام می کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر در کشور کمتر از 2 درصد هپاتیت b داریم و استان مازندران هم طبق آمارهای کشوری کمتر از 2 درصد را مبتلا هست و هپاتیت c ما هم کمتر از نیم درصد است.

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در رابطه با هپاتیت b نداریم به دلیل اینکه از سال 1373 واکسیناسیون افراد پرخطر و نوزادان علیه این بیماری انجام شده است.

دکتر علویان افزود: در رابطه با هپاتیت c هم خوشبختانه این بیماری در بیماران تالاسمی ، هموفیلی و دیالیزی در حال ریشه کن شدن است و باید توجه داشت که راههای انتقال هپاتیت c بیشتر از راه اعتیاد تزریقی هست و بنا براین است که بتوانیم با کمک شبکه بهداشت، نسبت به شناسایی بیشتر این بیماران و درمان آن اقدام کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بیماری هپاتیت بی و سی در حال کنترل هست و بنا هست تا سال 1410 همه بیماران مبتلا به بیماری هپاتیت سی در کشور را درمان کنیم.
 
  • برچسب ها
    آیا هپاتیت c کشنده است بهترین زمان برای آزمایش هپاتیت c تفسیر برگه آزمایش هپاتیت c راههای انتقال هپاتیت c طول عمر افراد مبتلا به هپاتیت c هپاتیت c و ازدواج هپاتیت c واگیردار است هپاتیت c+بزاق
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا