داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است / داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه /


سوال :

داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است

جواب :

داستانی فردی که موجب تغییر جامعه شده:

حضرت محمد صلی الله علیه و آله موجب تغییر در جامعه شدند؛

ایشان در شرایطی مبعوث شد که اعراب جاهلیت بت می پرستیدند؛ دختران خود را زنده به گور می کردند و دائما سر مسایل مختلف با هم در جنگ و خونریزی بودند. ایشان با اخلاق خوب خود الگوی درستی برای جامعه شدند و به کلی فرهنگ جامعه را تغییر دادند. و باعث شدند که قبیله های اعراب مثل اوس و خرزج که مدت ها بود با هم در نبرد بودند دست از خونریزی بردارند و با یکدیگر احساس برادری کنند. همچنین دیگر دست از پرستش بت ها و زنده به گور کردن دختران بردارند.

لویی پاستور کمک شایانی را در زمینه فناوری و پزشکی نموده‌ است. این نابغه در سال 1822 متولد شد و بیشتر عمر خود را صرف آزمایشات شیمی و میکروبیولوژیکی کرد.

پاستور اولین دانشمندی بود که به مطالعه در مورد تخمیر عناصر مواد غذایی پرداخت که منجر به کشف میکروب شد. او همچنین در مورد پیدایش حیات ارایه‌هایی را انجام داد و نظریه‌ای را به نام “نظریه میکروب” منتشر کرد. او فرآیند پیچیده‌ای را برای تصفیه خالص شیر از میکروب‌ها بوجود آورد که به اسم “پاستوریزاسیون” شناخته می‌شود.

علاوه بر این، پاستور نخستین دانشمندی بود که اقدام به کشف واکسن هاری و سیاه‌زخم و همچنین درمان تب نفاسی (puerperal) نمود. او همچنین نظریه‌ای را درمورد عدم تقارن کریستال‌های مولکولی ارایه کرد.

اسحاق نیوتون ( Sir Isaac Newton: میلادی 1643-1727 )

نیوتون در سال 1643 در شهر ولستروپ انگلستان چشم به جهان گشود. مهترین شناختی که از او وجود دارد، کشف قانون جاذبه زمین است. او دانش‌آموز ضعیفی بود و وضعیت خانوادگی سختی داشت. با این حال، علاقه زیادیبه ساخت اسباب‌بازی‌های مکانیکی و مدل‌های آسیاب بادی از خود نشان می‌داد.

نیوتون نظریه گرانش و جاذبه را با ابداع حساب دیفرانسیل و انتگرال به شکل غیر قابل وصفی انجام داد. با انقلاب نوین در ریاضیات، حساب دیفرانسیل از قضیه دوجمله‌ای تا سری‌های بی‌نهایت مشتق می‌شود که می‌تواند با دقت زیاد ناحیه داخلی منحنی یا نرخ تغییر آن را اندازه‌گیری نماید.

او همچنین نظریه جزر و مد را که به سبب نیروی گرانشی خورشید، ماه و زمین اتفاق می‌افتد، اثبات نمود.

آلبرت اینشتن ( Albert Einstein: میلادی 1879-1955)

وی در سال 1879 در اولم آلمان به دنیا آمد، که به‌ عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان متحول‌کننده جهان تاکنون شناخته شده‌ است. “مرد قرن” برخی از آثار جذاب در فیزیک را از خود برجای گذاشته‌ است که باعث شده تا او را به نام پدر فیزیک مدرن برای کمکی که در توسعه نظریه نسبیت عام انجام داد، بشناسند. معروف‌ترین معادله جهان موسوم به E = mc 2، بر اساس این تئوری بدست می‌آید.

2- داستان جامعه که موجب تغییر فرد شده است:

جامعه می تواند یک فرد را تغییر دهد. و از این موضوع نمونه های بسیاری وجود دارد.

مثلاً در بسیاری از کشورها جامعه و مردم توانسته است یک فرد دیکتاتور را که مدت طولانی بر آنها حکومت می کرده است به زیر کشاند. به عنوان مثال معمر قذافی در لیبی، حسنی مبارک در مصر و …. توسط مردم و جامعه سرنگون شدند و به این ترتیب حکومت ظالمانه و طولانی مدت آنها خاتمه یافت.


.
 
  • برچسب ها
    داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه داستانی از ادبیات فارسی که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا