خزانه زرین سپهر

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
خزانه بانک ملت/نوبت دهی سکه صادرات/سامانه نوبت دهی سکه بانک صادرات/خزانه بانک صادرات/سپرده زرین بانک صادرات/تحویل سکه صادرات/تحویل سکه بانک صادرات/سامانه نوبت دهی تحویل سکه بانک صادرات/

خزانه زرین سپهر
غلامرضا طالبیان با اشاره به استقبال قابل توجه مشتریان و هموطنان از اوراق گواهی سپرده سکه طلا افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، انتظار می‌رود ظرفیت اولیه ٢٠ هزار سکه‌ای خیلی زودتر از موعد تکمیل شود. امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم برای بالا بردن این ظرفیت تا ٨٠ هزار سکه ، فاز جدیدی از این طرح را آغاز کنیم.

وی گفت: «خزانه زرین سپهر» یک محصول فرابانکی است که بر اساس مجوز دریافت شده، بخشی از صندوق‌های امانات بانک صادرات ایران برای نگهداری سکه طلا زیر کلید بورس کالا قرار گرفته است. صندوق امانات بانک در استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان برای اجرای این طرح، بانک صادرات ایران را متمایز ساخته و باتوجه به گستردگی شعب بانک در کشور، دسترسی برای عموم مردم را راحت‌تر کرده و در هر استانی که بتوان از ظرفیت صندوق‌های امانات بانک استفاده کرد، قطعا این محصول ارائه خواهد شد.

وی هزینه‌های استفاده از این محصول را شامل پنج هزار ریال بابت تایید اصالت سکه توسط کارشناسان معتبر بانک و ١٠٠ ریال بابت هزینه انبارداری، بیمه و سایر خدمات در هر شبانه روز عنوان کرد.

وی در تشریح مزیت‌های اصلی این محصول برای مشتریان گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت سکه و تبدیل شدن آنها به دارایی‌های با ارزش، نگهداری آنها در منازل و مغازه‌ها ریسک بالایی دارد و صندوق‌های امانات بانک صادرات ایران بهترین مکان برای برحذر ماندن از خطرات احتمالی است.

طالبیان امکان معامله اوراق گواهی صادر شده به نرخ روز را در ازای سپرده‌گذاری این سکه‌ها در صندوق امانات بانک صادرات ایران از دیگر مزایای این طرح برشمرد و افزود: نرخ اجاره سالیانه صندوق‌های امانات بانک‌ صادرات ایران در این طرح به مراتب مقرون به صرفه‌تر از نرخ اجاره صندوق امانات سایر بانک‌ها در حالت عادی است.

رئیس اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک صادرات ایران استفاده از اوراق گواهی سپرده صادرشده به عنوان وثیقه تسهیلات را یکی دیگر از مزیت‌های این محصول عنوان کرد و گفت: خزانه زرین سپهر همچنین برای فعالان بورس کالا، بانک‌ها و مشتریانی که می خواهند در سررسید قراردادهای آتی سکه، سکه فیزیکی تحول دهند نیز قابل استفاده است و همین اوراق می‌تواند جایگزینی مهم برای معاملات در بازار بورس بوده و ریسک حمل آن را نیز از بین می برد.


.
 
  • برچسب ها
    تحویل سکه بانک صادرات تحویل سکه صادرات خزانه بانک صادرات خزانه بانک ملت سامانه نوبت دهی تحویل سکه بانک صادرات سامانه نوبت دهی سکه بانک صادرات سپرده زرین بانک صادرات نوبت دهی سکه صادرات
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا