تاری دید در بیماران دیابت

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
دیابت و تاری دید | درمان تاری دید در دیابت | کم بینی در دیابت | چشم درد در دیابت | آیا دیابت باعث تاری دید میشود

دیابت یک بیماری پیچیده‌ی متابولیکی است که بدن یا نمی‌تواند انسولین تولید کند، یا به میزان کافی انسولین تولید نمی‌کند و یا نمی‌تواند از انسولین به طور موثر استفاده کند. تمام سلول‌های بدن برای انرژی به قند (گلوکز) نیاز دارند.

انسولین کمک می‌کند قند تجزیه شده و به تمام سلول‌های بدن منتقل شود. اگر انسولین کافی برای تجزیه‌ی قند نداشته باشید، سطح قند در خون بالا می‌رود که به آن هایپرگلیسیمیا می‌گویند. هایپرگلیسیمیا می‌تواند تاثیر منفی بر هر بخش از بدن بگذارد از جمله چشمها.

تاری دید اغلب یکی از اولین علامت‌های هشداردهنده‌ی دیابت است. دلیل نشت مایعات در عدسی چشمها ممکن است دچار تاری دید شوید. این اتفاق باعث می‌شود عدسی‌ها متورم شده و تغییر شکل دهند. این تغییرات موجب اختلال در توانایی تمرکز چشمها شده و تاری و گنگی دید روی می‌دهد.

همچنین ممکن است وقتی که درمان با انسولین را شروع می‌کنید دچار تاری دید شوید، چون مایعات تغییر جهت می‌دهند اما این مشکل معمولا بعد از چند هفته برطرف خواهد شد. در بسیاری از افراد با تثبیت قند خون مشکل تاری دید نیز حل می‌شود.

دیابت چگونه می‌تواند سبب تاری دید شود؟

رتینوپاتی دیابتی به اختلالاتی در شبکیه‌ی چشم اتلاق می‌شود که توسط دیابت ایجاد می‌شوند. برخی از این اختلالات شامل تورم ماکولا و رتینوپاتی تکثیری. تورم ماکولا زمانی روی می‌دهد که ماکولا (لکه زرد) به دلیل نفوذ مایعات و سرُم متورم می‌شود. ماکولا بخشی از شبکیه است که دید دقیق و متمرکز به شما می‌دهد. سایر علائم تورم ماکولا شامل بینایی مواج و متغیر دیدن رنگ‌ها می‌شود. رتینوپاتی تکثیری هم زمانی روی می‌دهد که رگهای خونی به مرکز چشم تراوش می‌کنند.

تاری دید یکی از علائم این اتفاق است. ممکن است چیزهای شناور یا نقطه‌هایی نیز ببینید و یا دید شب‌تان دچار مشکل شود.

تاری دید می‌تواند نشانه‌ای از گلوکوما یا آب سیاه نیز باشد؛ بیماری که فشار چشم به عصب‌های بینایی آیب می‌زند. اگر دیابت داشته باشید، احتمال آب سیاه دو برابر بیشتر خواهد شد. سایر علائم گلوکوما شامل از دست دادن بینایی پریفرال یا دید آهونی، دیدن هاله‌هایی اطراف چراغ، قرمزی چشمها، چشم درد و تهوع و استفراغ می‌شود.

همچنین آب مروارید هم می‌تواند سبب تاری دید شود. آب مروارید باعث می‌شود عدسی چشمها مه آلود شوند. افرادی که دیابت دارند بیشتر مستعد ابتلا به آب مروارید در سنین جوانی هستند. سایر علائم آب مروارید شامل محو دیدن رنگ‌ها، دید مه آلود یا ابری، دو بینی که معمولا در یک چشم است، حساسیت به نور، دیدن نورهای خیره کننده یا هاله‌هایی در اطراف چراغ و عدم بهبود بینایی با عینک جدید و نیاز به تعویض مکرر نمره‌ی عینک می‌شود.
 
  • برچسب ها
    آیا دیابت باعث تاری دید میشود تاری دید بعد از خواب تزریق در چشم دیابتی درمان تاری دید در دیابت درمان سریع تاری دید درمان نابینایی دیابتی درمان چشم دیابتی دیابت و تاری دید زالو درمانی برای چشم دیابتی علت تاری دید ناگهانی در یک چشم چشم درد در دیابت کم بینی در دیابت
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا