ام اس و ازدواج ❌ حتما بخوانید

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
آیا مبتلایان به ام اس می‌توانند ازدواج و یا بچه دار شوند؟


بیمار ام‌اس می‌تواند ازدواج کند یا باردار شود. ریسک انتقال آن به نوزاد زیر ۳-۴% می‌باشد.
یعنی ۹۷% احتمال دارد که بچه سالم باشد.
ولی اگر پدر و مادر هر دو ام‌اس داشته باشند، توصیه می‌گردد که بچه‌دار نشوند.

- به نظر می رسد که حاملگی اثر محافظت کننده بر بیماری ام اس دارد، زیرا حاملگی باعث تغییراتی در سیستم ایمنی می شود. - تعداد موارد عود یا حملات بیماری به خصوص در سه ماهه دوم و سوم حاملگی کاهش می یابد.

اگر بیمار ام اس فعال دارد و بیمار قصد باردارشدن دارد، باید ابتدا بیماری او کنترل شود و سپس داروها را جهت باردار شدن قطع کند.

- خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، نباید از داروهای تعدیل کننده سیر بیماری مثل آوونکس، ربیف، بتافرون و کوپاکسون استفاده کنند.
همچنین مردان و زنانی که قصد بچه دار شدن دارند نباید از داروهای سرکوب کننده ایمنی مثل نوانترون استفاده کنند. این داروها باید یک ماه یا یک سیکل قبل از بارور شدن قطع شود، زیرا عوارض سوء بر روی جنین خواهند داشت.

شیر دادن، احتمال برگشت بیماری ام اس را در این افراد کاهش می‌دهد. زنان مبتلا به ام اس که بدون استفاده از هیچ نوع دارو، حداقل تا دو ماه بعد از تولد نوزادان شیردهی می‌کنند، نسبت به بیمارانی که از شیردهی خودداری می‌کنند، حداقل تا یک سال بعد، احتمال برگشت بیماری کاهش می‌یابد.



دکتر نبی اله اصغری

متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات ، ام اس ، صرع و سکته مغزی
 

mina

عضو همیارخاص
25/10/19
1
2
من بعد از زایمان دارو استفاده نکردم و شیر دادم بعد از دوماه حمله کردو دیگه شیر ندادم و تو اون سال ۳بار حمله داشتم
 
  • برچسب ها
    ازدواج با پسر مبتلا به ام اس ام اس و ازدواج ام اس و طلاق ام اس و مشکلات ازدواج ایا با مردی که ام اس دارد ازدواج کنم مشکلی ندارد بیماری ام اس و بچه دار شدن بیماری ام اس و رابطه زناشویی بیماری ام اس و طلاق جشن ازدواج بیماران ام اس حکم طلاق ام اس راههای انتقال بیماری ام اس عمر بیماران ام اس
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا