ام اس قابل کنترل است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می بینند.

یک متخصص در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر «درمان بیماری ام اس توسط محققان کانادایی»، گفت:متاسفانه رسانه ها به خصوص رسانه ملی کشور بدون اینکه تائید این مساله را از متخصصان دریافت کنند، منتشر و موجب ایجاد امید واهی در بیماران شده اند.

وی افزود:محققان کانادایی هیچ گونه ادعایی درباره درمان بیماری ام اس نکردند بلکه آنها تحقیقاتی انجام دادند که مبنی بر آن می توان از بروز علائم این بیماری پیشگیری کرد.

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران تصریح کرد:متأسفانه نشر این خبر کذب موجب امیدواری بیماران و افزایش تماس آنها با مراکز درمان و در نهایت ناامیدی شد.

این متخصص مغز و اعصاب در بخش دیگری از سخنانش درباره باور عمومی برخی افراد مبنی براینکه تمام بیماران مبتلا به ام اس در نهایت ناتوان و ویلچر نشین می شوند، اظهار کرد:این باور کاملا غلط است زیرا با روش های درمانی جدید این بیماران می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

اقدام در جهت کاهش مصرف مواد دخانی و قلیان در جوانان و زنان نیز می تواند از راه های مقابله با ام اس باشد.
 
  • برچسب ها
    ام اس درمان بیماری ام اس توسط محققان کانادایی قلیان و ام اس کنگره بین المللی ام اس ایران
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا