آیا سرطان مری درمان دارد ؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
درمان سرطان مری
درمان‌هایی که برای سرطان مری دریافت می‌کنید بر اساس نوع سلول‌های دخیل در سرطان، مرحله سرطان، سلامت کلی و ترجیحات شما برای درمان است.

جراحی سرطان مری
جراحی برای از بین بردن سرطان می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش‌های درمان استفاده شود. عملیات مورد استفاده برای درمان سرطان مری عبارت‌اند از:

جراحی برای حذف تومورهای بسیار کوچک: اگر سرطان شما بسیار کوچک بوده و در لایه‌های سطحی سلول‌های مری محدود شده و گسترش نیافته باشد، جراح توصیه به حذف سرطان و حاشیه بافت سالم که آن را احاطه کرده است، می‌کند. جراحی را می‌توان با استفاده از آندوسکوپ انجام داد.
جراحی برای از بین بردن یک قسمت از مری: در طی این عمل، جراح بخشی از مری را که حاوی تومور است همراه با بخشی از قسمت فوقانی شکم و گره‌های لنفاوی مجاور از بین می‌برد. مری باقی مانده مجدداً به معده شما متصل می‌شود. معمولاً این کار با کشیدن معده به سمت مری انجام می‌شود. جراحی برای از بین بردن مری می‌تواند به روش باز با استفاده از برش‌های بزرگ یا با ابزارهای جراحی خاص (لاپاروسکوپی) انجام شود. چگونگی عمل جراحی بستگی به وضعیت فردی و رویکرد خاص جراحان به مدیریت آن دارد.
جراحی برای از بین بردن بخشی از مری و قسمت فوقانی معده (esophagogastrectomy): در طی ایزوفوگرافیترکتومی، جراح بخشی از مری، گره‌های لنفاوی مجاور و قسمتی از معده را از بین می‌برد. سپس باقی مانده از معده کشیده می‌شود و دوباره به مری متصل می‌شود. در صورت لزوم، بخشی از کولون برای کمک به پیوستن به دو مورد استفاده می‌شود.

درمان عوارض
درمان برای انسداد مری و مشکل بلع (دیسفاژی) می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

رفع انسداد مری: اگر سرطان مری شما مری را محدود کرده باشد، جراح ممکن است از آندوسکوپ و ابزار مخصوص برای قرار دادن یک لوله فلزی (استنت) برای نگه داشتن مری باز استفاده کند. گزینه‌های دیگر عبارت‌اند از جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، لیزر درمانی و فتودینامیک درمان.

تأمین تغذیه: اگر دچار مشکل بلع باشید، پزشک ممکن است یک لوله تغذیه را توصیه کند. لوله تغذیه اجازه می‌دهد تا تغذیه به طور مستقیم به معده یا روده کوچک تحویل داده شود.

شیمی درمانی: شیمی درمانی درمان دارویی است که از مواد شیمیایی برای کشتن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. داروهای شیمی درمانی معمولاً قبل از جراحی (neoadjuvant) یا بعد از (adjuvant) در افراد مبتلا به سرطان مری استفاده می‌شود. شیمی درمانی نیز می‌تواند با پرتودرمانی ترکیب شود. در افرادی که مبتلا به سرطان پیشرفته هستند، شیمی درمانی می‌تواند به تنهایی برای کمک به از بین بردن علائم و نشانه‌های ناشی از سرطان استفاده شود. اثرات جانبی شیمی ‌درمانی بستگی به داروهای شیمی درمانی شما دارد.

پرتو درمانی: پرتودرمانی با استفاده از اشعه ایکس پر انرژی برای کشتن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. پرتو درمان در اغلب موارد با شیمی درمانی در افراد مبتلا به سرطان مری همراه است. این حالت معمولاً قبل از عمل جراحی یا گاهی اوقات پس از جراحی استفاده می‌شود. پرتودرمانی همچنین برای از بین بردن عوارض سرطان پیشرفته مری مانند زمانی که یک تومور به اندازه کافی بزرگ می‌شود تا عبور غذا به معده را متوقف می‌کند، استفاده می‌شود. عوارض جانبی تابش در مری مانند واکنش پوستی مثل آفتاب سوختگی، بلع دردناک و دشوار و آسیب رساندن به ارگان‌های مجاور مثل ریه و قلب است.

شیمی درمانی ترکیبی و اشعه ترکیب شیمی درمانی و پرتودرمانی ممکن است اثربخشی هر درمان را افزایش دهد. ترکیب شیمی درمانی و درمان تابش، احتمال و شدت عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.
 
  • برچسب ها
    ایا سرطان مری کشنده است برداشتن مری چه عوارضی دارد بهترین جراح سرطان مری بهترین جراح سرطان مری در تهران تغذیه سرطان مری درمان سرطان مری با طب سنتی طول عمر سرطان مری عوارض بعد از عمل جراحی سرطان مری عوارض عمل سرطان مری فیلم جراحی سرطان مری فیلم سرطان مری مراحل آخر سرطان مری
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا