آموزش احراز هویت غیرحضوری سجام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
احراز هویت غیرحضوری سجام / آموزش مرحله به مرحله احراز هویت غیرحضوری سجام / اموزش هویت غیرحضوری سجام /


در اولین مرحله شماره تلفن همراه فعالی که به آن دسترسی داشته باشید (ترجیحاً متعلق به متقاضی باشد) به همراه کد ملی متقاضی را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه “درخواست کد تایید” یک پیامک حاوی کد 5 رقمی به شماره وارد شده ارسال می‌شود.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام اول

در مرحله بعد پس از وارد کردن کد تایید، گزینه ارسال را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام دوم

در این مرحله شما باید هزینه 10 هزار تومانی ثبت نام در سامانه سجام را از طریق کارت بانکی متصل به شبکه شتاب پرداخت کنید. در صورت تمایل به ادامه گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام سوم

پس از پرداخت و مشاهده گزینه “انتقال به سایت پذیرنده” این گزینه را انتخاب کنید و به هیچ عنوان از گزینه برگشت مرورگر خود استفاده نکنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام چهارم

در مرحله بعد گزینه برگشت به اپلیکیشن سیگنال را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام پنجم

در این مرحله شما وارد فرآیند ثبت اطلاعات متقاضی می‌شوید. توجه کنید که اطلاعات هویتی وارد شده باید کاملاً منطبق بر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت احوال باشد.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام ششم

در ادامه به مرحله ثبت اطلاعات محل سکونت وارد می‌شوید. وارد کردن اطلاعات محل سکونت به صورت کامل همراه با کد پستی و شماره تلفن ثابت الزامی است. در قسمت پایین همین فرم بخشی تحت عنوان اطلاعات تکمیلی قرار داده شده که در صورت تمایل و در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانید آن را وارد کنید اما عدم تکمیل آن تداخلی در ثبت نام شما ایجاد نخواهد کرد.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام هفتم

در گام بعدی اطلاعات شغلی ثبت می‌شود. انتخاب شغل مورد نظر از لیست کشویی اول و پر کردن اطلاعات ادرس و تلفن تماس الزامی است. در صورتی که فرد خانه‌دار یا محصل بود می‌توان از آدرس و کد پستی محل سکونت در این بخش استفاده کرد. در این فرم نیز بخش اطلاعات تکمیلی در نظر گرفته شده و در صورت تمایل می‌توانید این بخش را تکمیل کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام هشتم

در مرحله بعد شما باید میزان آشنایی با بورس و پیش‌بینی خود از سطح معاملات یکسال آینده خود را وارد کنید. پر کردن فیلد های ارزش روز دارایی و میزان درآمد اختیاری است.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام نهم

در مرحله بعد در صورتی که در گذشته در بورس یا سایر بازارهای مالی برای شما کد سهامداری صادر شده است باید کد و نوع بازار را ثبت کنید. پر کردن اطلاعات این بخش اختیاری است.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام دهم

در صورت وجود کد بورسی و تمایل شما به ثبت آن روی افزودن کد سهامداری دیگر کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. در این فرم نام بازار و بخش‌های حرفی و عددی کد سهامداری قدیمی خود را وارد کرده و گزینه “افزودن کد” را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام یازدهم

پس از ثبت کد سهامداری قدیمی این کد به صورت زیر نمایش داده خواهد شد.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام دوازدهم

در مرحله بعد شما باید اطلاعات حساب بانکی مربوط به متقاضی را وارد کنید. در این مرحله امکان ثبت بیش تر از یک حساب وجود دارد اما ثبت حداقل یک حساب الزامی است. توجه داشته باشید که حساب بانکی ثبت شده باید صرفا به نام متقاضی و غیرمشترک باشد. این موضوع برای همه، حتی افراد زیر 18 سال صدق می‌کند.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام سیزدهم

با انتخاب گزینه “افزودن حساب بانکی” صفحه زیر نمایش داده می‌شود. در این مرحله شما باید شماره حساب، شماره شبا، نام بانک و اطلاعات شعبه صادر کننده حساب را وارد کنید. درصورت عدم دسترسی به کد شعبه می‌توانید از طریق سایت بانک بر اساس آدرس ، به این کد دست پیدا کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام چهاردهم

پس از افزودن حساب، نام بانک در کادر شماره 1 و شماره حساب در کادر شماره 2 نمایش داده می‌شود.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام پانزدهم

بعد از ثبت حساب‌های مورد نظر و انتخاب گزینه “مرحله بعد” فرآیند وارد کردن اطلاعات توسط شما به پایان می‌رسد و یک پیش نمایش از کل اطلاعات وارد شده به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که اطلاعات مورد تایید شماست گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام شانزدهم

با انتخاب گزینه تایید نهایی عملیات ارسال اطلاعات شما انجام می‌شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند با پیام زیر مواجه می‌شوید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال گام هفدهم

پس از بررسی و صحت سنجی اطلاعات وارد شده توسط شما ، در صورت تایید کلیه اطلاعات یک کد پیگیری 10 رقمی برای شما ارسال می‌شود. این کد برای شروع فرآیند احراز هویت الزامی است.

نحوه احراز هویت غیرحضوری (الکترونیکی) سجام با اپ سیگنال
توجه داشته باشید که برای احراز هویت موفقیت آمیز شما باید کلیه اطلاعات مورد نیاز که در ادامه ذکر خواهند شد مطابق قواعد اعلام شده و توسط شخص متقاضی تهیه شود. در صورت عدم رعایت این قواعد و رد شدن احراز هویت توسط کارشناس مربوطه، امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت.

برای شروع فرآیند احراز هویت ابتدا وارد اپلیکیشن سیگنال شوید و در قسمت احراز هویت سجام کلیک کنید.

گام اول احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد برای شروع فرآیند احراز هویت روی گزینه مربوط به این موضوع کلیک کنید.

گام دوم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

بعد از انتخاب این گزینه صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید کد ملی متقاضی به همراه کد پیگیری که در پایان فرآیند ثبت نام برای شما پیامک شده است را در آن وارد کنید.

گام سوم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

بعد از انتخاب گزینه تایید در مرحله قبل، یک پیامک حاوی کد تایید 5 رقمی برای شماره همراهی که در مرحله ثبت نام وارد کرده بودید ارسال خواهد شد. این کد را در کادر زیر وارد کرده و تایید را انتخاب کنید.

گام چهارم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد شما به مرحله پرداخت هزینه احراز هویت وارد می‌شوید. در نظر داشته باشید که احراز هویت در تلفن های هوشمند با اندروید کمتر از 5 پشتیبانی نمی‌شود. همچنین در صورت عدم تایید فرآیند احراز هویت توسط کارشناس مربوطه هزینه پرداخت شده شما عودت داده نخواهد شد.

هزینه احراز هویت 10 هزار تومان است که می‌توانید از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید. برای این کار در صفحه زیر روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

گام پنجم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پس از پرداخت موفقیت آمیز صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. در این قسمت حتما روی گزینه برگشت به سایت پذیرنده کلیک کنید و به هیچ وجه از کلید برگشت مرورگر خود استفاده نکنید.

گام ششم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در صفحه زیر گزینه بازگشت به فرآیند احراز هویت را انتخاب کنید.

گام هفتم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پس از بازگشت به محیط اپلیکیشن سیگنال صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت مطابق تصویر راهنما سریال پشت کارت ملی هوشمند خود را در کادر مشخص شده وارد کنید. درنظر داشته باشید که در صورتی که برای کارت ملی ثبت نام کرده‌اید اما هنوز این کارت به دست شما نرسیده کد پیگیری رسید درخواست کارت ملی را در این قسمت وارد کنید.

گام هشتم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در گام بعد، باید عکس متقاضی در سامانه ثبت شود. برای این موضوع رعایت چند قانون الزامی هست:

  • تصویر متقاضی باید کاملا واضح باشد.
  • تمام صورت فرد باید قابل رویت باشد. استفاده از ماسک، عینک، کلاه، و هر مورد دیگری که باعث پوشاندن بخشی از صورت شود مجاز نیست.
  • رعایت شئونات اسلامی برای بانوان الزامی است.
  • تصویر باید از روبه رو گرفته شود و تصاویر نیم رخ قابل قبول نیست.
  • استفاده از هر گونه افکت تصویری برای تصویر غیر مجاز است.
در این مرحله با کلیک روی علامت (+) و دادن مجوز دسترسی به دوربین تلفن همراه اقدام به تهیه تصویر کنید.

گام نهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

توجه داشته باشید که تصویر شما باید در محدوده نمایش داده شده در تصویر زیر قرار داشته باشد.

پس از تایید، پیش نمایش تصویر برای شما نمایش داده می‌شود . در صورتی که تصویر به درستی نمایش داده نشده یا هریک از معیار های بالا را ندارد این تصویر را حذف و مجدد اقدام به عکس برداری نمایید. در غیر اینصورت گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

گام یازدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد شما باید نمونه امضای خود را ثبت نمائید. برای این منظور روی یک کاغذ سفید امضای خود را بکشید و بعد از انتخاب گزینه (+) در تصویر زیر عکس آن را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که کاغذ مورد استفاده باید کاملا سفید و بدون خط یا تصاویر پس زمینه باشد، همچنین امضای شما نباید هیچ گونه خط خوردگی ، تاریخ، نام یا نام خانوادگی باشد.

گام دوازدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در صورت تایید پیش نمایش امضا مرحله بعد را انتخاب کنید. درادامه یک متن کاملاً تصادفی برای شما نمایش داده می‌شود. ابتدا یک مرتبه متن را بخوانید تا در فرآیند ضبط راحت تر باشید. به محض آمادگی برای ضبط گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کنید و به نحوی که چهره شما مشابه آنچه در قسمت سلفی گفته شد در مرکز صفحه باشد این متن را بخوانید. توجه داشته باشید که محیط ضبط صدا باید کاملا آرام و صدای شما واضح باشد.

گام سیزدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد پیش نمایش تمام داده‌های شما ارائه می‌شود. در صورت تایید این اطلاعات گزینه “تایید اطلاعات” را انتخاب کنید.

گام چهاردهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در صورت موفقیت در ارسال و ثبت اطلاعات در سرورهای نرم افزار پیام زیر برای شما نمایش داده می شود.

گام پانزدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال
 
  • برچسب ها
    آموزش مرحله به مرحله احراز هویت غیرحضوری سجام احراز هویت غیرحضوری سجام اموزش هویت غیرحضوری سجام
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا