آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم, آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم, پاسخ آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم, صفحه 22 فارسی هفتم, علوم هفتم صفحه 22 , گام به گام علوم هفتم,


آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم

وسایل و مواد: سرنگ، چوب پنبه (پلاستیک)، وزنه، گیره، پایه، آب و شن

روش آزمایش

1- 3/4 حجم یکی از سرنگ‌ها را از آب و دیگری را از شن پر کنید.
2- با کشیدن پیستون، داخل سرنگ سوم به همان مقدار هوا وارد کنید.
3- نوک سرنگ‌ها را با درپوش آن محکم ببندید ( یا در یک چوب پنبه با پلاستیک فرو برید و با خمیر بازی دور آن را محکم ببندید تا تمام درزها گرفته شود).
4- سرنگ‌ها را با استفاده از گیره محکم ببندید و روی هر کدام، یک وزنه با جرم یکسان قرار دهید (یا با کف دست سرنگ را به سمت پایین فشار دهید).
5- مشاهدات خود را بنویسید. از این مشاهدات چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟
مشاهده می‌شود که حجم هوای داخل سرنگ کم می‌شود اما حجم شن و حجم آب تغییر نمی‌کند. از این آزمایش نتیجه می‌گیریم که می‌توان یک گاز را به راحتی متراکم کرد و حجم آن را کاهش داد اما نمی‌توان یک مایع یا جامد را به آسانی متراکم کرد.


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم با کشیدن پیستون، داخل سرنگ سوم به همان مقدار هوا وارد کنید. جواب آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم سرنگ‌ها را با استفاده از گیره محکم ببندید و روی هر کدام، یک وزنه با جرم یکسان قرار دهید صفحه 22 فارسی هفتم علوم هفتم صفحه 22 نوک سرنگ‌ها را با درپوش آن محکم ببندید پاسخ آزمایش کنید صفحه 22 علوم هفتم گام به گام علوم هفتم یا در یک چوب پنبه با پلاستیک فرو برید و با خمیر بازی دور آن را محکم ببندید تا تمام درزها گرفته شود
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا